torsdag 11. juni 2009

Alt mulig snikk snakk

Det er så vanvittig herlig å tenke på at jeg ikke skal på skolen før onsdag neste uke. Jepp, det stemmer! Kom ikke opp muntlig. Så nå skal jeg bruke de dagene her på å bare slappe av og kose meg sikkelig. Dessverre gikk min kjære gode venn Siri opp, i naturfag! Så da skal jeg selvsagt krysse fingrene for henne. Så nå har jeg tenkt til å spise et godt måltid, å prøve overtale mor til å få tatoveringen denne uken.
<-- ( meg akkurat nå)
Ellers har jeg et lite tema å ta opp, det er ganske personlig, men det er også andre som opplever det samme. Å det er at folk bryr seg for mye om andre parforhold. Det er forferdelig irriterendes. For jeg blir maset på nesten hver gang jeg er på en fest uten Daniel. Det verste er at det har nesten blitt en vane for folk å spørre, fordi de tror det går dårlig i forholdet. Jeg begynner å bli så lei av å høre ” Er ikke du og Daniel sammen eller?” ”Daniel behandler deg veldig dårlig” Eller ”Gidder ikke Daniel å være med deg eller? For han virker sikkelig care oven for deg” For det første har meg og Daniel vært sammen i over 2 år, å det er ganske lenge. Da kan man ikke regne med at man skal sitte oppå hverandre 24-7. Det har seg sånn da at vi ikke trenger å tørr pule i kantina for å være sammen, som diverse andre par. Ofte får jeg disse spørsmålene på fest. Der de ikke helt forstår at det er mulig å dra på hver vår fest. Dere skjønner, vet ikke om dere har hørt ordet før men meg og Daniel har noe som heter ”Tillitt” til hverandre. Og vi stoler på hverandre. For det første så har meg og Daniel det fint sammen, uten at vi henger oppå hverandre. For det andre så er Daniel for meg verdens beste kjæreste. Hadde han ikke vært det så hadde ikke vi vært sammen den dag i dag. Krangling skjer i de fleste forhold, ikke bare oss. (hvis noen trodde det) For det tredje så foretrekker jeg at dere går til Daniel og forteller det. (ikke kom og fortell meg at han er en dårlig kjæreste) Kan dere ikke si det til han, så kan dere likså godt lavær å si det. Det er bare så forferdelig dumt å blande seg uten at dere ikke vet noe som helst om forholdet til meg og Daniel. For dere bare antar at det går dårlig siden vi ikke sitter sammen i kantina, eller at vi ikke er på alle fester sammen.
For de siste gangene nå når noen har spurt(det er ofte de samme som spør, eller slenger dritt) så blir jeg sikkelig irritert, for når de spør så spør de sånn at de på en måte bare antar at det går dårlig, å når jeg sier at det går bra, så ser de bare dumt på meg. Så det der er jeg så lei av. Neste gang en av de samme personene spør, så får de slå opp mobil nummeret hans å ringe han selv. Så nå vet dere hvordan det ligger an mellom meg og Daniel. Egentlig er det vel det samme hva dere synes, det som er viktigst er at meg og Daniel vet hvordan det ligger an.
Så da håper jeg at dere tenker over litt mer når dere spør neste gang.

Ha en fin dag, og en riktig fin sommerferie!

11 kommentarer:

Siri sa...

du er herlig marte <3 men det kommer ikke til å gå bra.

mbkz sa...

Josh, du er jo verdens flinkeste over alle de flinke??? :D

Jani sa...

bra skrevet! haha, til og med folk som har spurt meg om det! :S

søt blogg :)

Frida sa...

det er sikkert deilig for deg å bare sprekke det ut nå, så folk slipper å mase så sykt på dere. Dere har det jo utrolig fint, og jeg synes det er bra at dere ikke er sammen 24/7 :-)
- jeg har aldri sett et par som har hatt det så fint gjennom 2 år, og klart seg så bra som dere. Ingen par i verden hadd fiksa 2 år om de hadde klengt på hverandre hver dag!

Drit i de teite kommentarene du får fra kjentfolk, de har jo ikke peil på hvor fantastisk dere faktisk har det :-)

stå på mært :-D

MartII sa...

Det var koselig sagt, Frida :)
Takk<3

KRISTINE TRAVELS sa...

Takk for kommentar, du er søt :)

Samme her, kom ikke opp, så fri i mange dager nå :D
Synes synd på de som kom opp da :(

Lovise sa...

Herlig skrevet Marte! Er så sykt enig!
Sjææl som du sier, hehe.
Håper flest mulig leser det her og at noen får skyldfølelse!:)

Deg og daniel er søte<3

Anonym sa...

Synes det er litt rart at du prøver å overbevise både deg selv og andre om at det går så bra mellom deg og Daniel.. Med tanke på at du skrev kommentar på et innlegg på bloggen til Marie Amanda som tyder på noe helt annet! Om ikke alt har forandret seg på de 2-3 siste ukene da :) http://marieamanda.com/2009/05/26/i-fremtiden/#comments

Anonym sa...

Jeg syns det er fint å se at dere ikke er sammen hele tiden, men har det så bra likevell :)
Dere er virkelig vakre sammen :)

mbkz sa...

Fint at mange skjønner meg.

Til annonym: Jeg prøver ikke å overbevise noen, eller meg selv. jeg forteller hvordan det ER. I og med at du ikke skjønner det her, så regner jeg ikke med at du har hatt et så veldig langt forhold, kan det stemme? Etter 2 år og 2 mnd, regner du med at vi skal sitte å tørr pule ofentlig? Så dette her må være noe du bare antar, for at vi ikke sitter sammen 24-7 å alt det der. så det du sier er bare bullshit. sry, jeg blir bare så provosert når du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. jepp, stemmer at jeg skrev det innlegget, fordi jeg var ganske sur da. Men betyr det at vi har det " grusomt" pga en krangel?

mbkz sa...

Hei, Marie Amanda!
jeg synes du er kjempe flink til og skrive, og jeg liker bloggen din veldig godt. Jeg føler virkelig med deg ang dette innlegget, faktisk så sitter jeg med akkurat samme følelse selv, bare at jeg faktisk har han som kjæreste, men føler at jeg kommer til å miste han når som helst. Så forstår virkelig hvordan du har det! Men jeg håper det ordner seg for deg! Ellers så får du ha lykke til videre! Du må gjerne ta en tur innom bloggen min om du vil http://www.mbkz-mbkz.blogspot.com
mvh marte.

Dette er da det jeg skrev. Det skreiv jeg fordi at jeg var fryktelig lei meg den kvelden, og alt føltes galt. Så Hva er det som tyder på at meg og daniel har det forferdelig akkurat nå? Tror jeg lar Annonym svare, siden hun\han hadde så peil på lange forhold :)